2é maand - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nohemi Streef - WaarBenJij.nu 2é maand - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nohemi Streef - WaarBenJij.nu

2é maand

Blijf op de hoogte en volg Nohemi

05 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Na te lang uitgesteld hebben me blog bij te houden, heb ik mezelf nu gedwongen om het toch maar te doen.

ik ben ondertussen over geplaatst naar een andere 'werk' plek omdat het huiswerk begeleiding geven nou toch niet echt mijn ding was. Ik ben bij een opvang voor blinde en slecht ziende kinderen terecht gekomen, helaas is dit voor de ouders vrijwillig om hun kind daar naar toe te brengen en is vaak de taxi of bus best duur voor de mensen hier waardoor er vaak weinig kinderen zijn, en ik dus maar af en toe een uurtje in de ochtend nodig ben en voor de rest vrij ben..

Wat ik hier nu dus eigenlijk doe is vooral, proberen uit te slapen, maar dat lukt meestal niet of door de warmte of door het lawaai dus meestal slaap ik uiterlijk tot 8 uur en ben ik dan ook klaar wakker.
Van donderdag tot zaterdag is het meestal de bedoeling om drankjes en dansjes te gaan doen.

vrijdag 10 oktober hadden we een 'fullmoon' party. We zijn met een stuk of 40 Nederlandse studenten naar een 'resort' gegaan wat nog niet helemaal af was, dat hield dus in dat er nog geen douches waren en dat de wc nog doorgespoeld moest worden met een emmer water haha. Bij aankomst hebben we onze hangmatten opgehangen en konden we meteen aan tafel voor het eten. Daarna werd er een kampvuur gemaakt en zijn we met z'n alle wat gaan drinken, later op de avond was er ook nog een boswandeling, maar naar de drankjes die toen al in me zaten leek het me beter om maar niet mee te gaan haha. uiteindelijk ben ik rond 3 uur me hangmat in gegaan en lekker gaan slapen. De volgende dag hebben we daar nog heerlijk vertoeft er was ook een meertje waar we konden zwemmen enzo. Rond 4 uur zijn we weer terug naar Paramaribo gegaan.

zaterdag 18 oktober stond er een trip naar Santigron op de planning. Dat is een Maron dorp waar een Nederlandse man vroeger is gaan helpen en ondertussen er ook een hele resort heeft gemaakt. Bij aankomst zagen we allemaal super leuke huisjes staan, ik had samen met Jori een 'huis', eigenlijk was het meer een kamer douche. Wel was het huisje zo laag gebouwd dat Jori moest bukken om de douche in te komen en ook kon ze niet met haar handen omhoog in de douche staan zonder het plafond te raken. Na aankomst kregen we eten van een heerlijk buffet, en nee niet de standaard kip met rijst of nasi, maar echt lekkere dingen inclusief aardappels.
Na het eten zijn we door het Maron dorp gelopen en hebben we van alles te horen gekregen over hoe hun leven, best appart allemaal.
Daarna zijn we weer terug gegaan naar ons resort en hebben we ons klaar gemaakt voor een boottocht over een rivier, we hebben niet heel veel dieren gezien, een luiaard en een eekhoorn was eigenlijk het enige.
Toen we van de boot weer terug kwamen gingen de plaatselijke bevolking uit het dorp een optreden voor ons geven inclusief dans en muziek. Daarna hebben we heerlijk een bbq gehad. In de avond waren er meerdere dingen te doen in het dorp waar we keus uit hadden wat we wilde. Een afsluiting van ''periode van rouw' of de plaatselijke discotheek. Er werd besloten om ook op die volgorde te kijken wat er te doen was, bij de afsluiting van rouw was niks te beleven dus zijn we door gegaan naar de plaatselijke discotheek, als jullie daar foto's van zien vragen jullie je af hoe ze dit in godsnaam een discotheek kunnen noemen.
Er was eigenlijk echt niemand behalve wij, uiteindelijk is iedereen terug naar huis gegaan maar zijn Jori Nicolette en ik nog gebleven, we hebben gedanst met de meisjes die eerder een dans optreden gaven, het was ondertussen al bijna 12 uur en deze meisjes hadden de leeftijd tussen de 10 en 12 haha. Na een paar uurtjes hadden wij ook maar besloten om richting het huisje te gaan, eenmaal op bed eigenlijk nog veel te wakker waardoor Jori en ik in bed nog iets teveel en vooral iets te hard aan het praten waren waardoor de buurvrouw even riep of het stil kon haha.
De volgende ochtend werden we wakker met een heerlijk ontbijt, hierna zijn we 2 uur lang door de jungle wezen strunen dergelijke info over planten en andere dingen gekregen. Daarna kwamen we aan bij een Indianen dorp daar hebben we ook even gekeken hoe de mensen daar leven. Toen hadden we de keus of we door de jungle terug wilde lopen of met de taxi, mij niet meer gezien in die jungle dus ik ben lekker met de taxi terug gegaan.
Bij terugkomst heerlijk gedouched, (iedereen had een warme douche behalve Jori en ik natuurlijk), daarna hebben we nog gegeten en toen zijn we weer terug naar huis gegaan.

Zondag 26 oktober hadden we weer een kookcursus, dit keer om saoto soep te maken (kippen soep maar dan met andere dingen er door heen) deze soep eet ik hier overigens zo vaak als mogelijk, en pom, een soort aardappel, groente gerecht uit de oven, ik zelf vind dat niet te eten dus nee dat ik in Nederland niet voor jullie maken.

Doordat ik zoveel vrij ben en Jori ondertussen ook vrij is omdat ze over ander halve week weer naar Nederland gaat, zijn we opzoek naar dingend die we overdag nog kunnen doen.
Van de week kwamen we op het idee om toch maar is de dierentuin te gaan bekijken, en nee dat is geen dierentuin zoals in Nederland, want in minder dan 40 minuten belde we alweer een taxi om ons op te komen halen. Overigens wel aapjes en jaguars gezien, helaas zaten de jaguars achter in een hok dus echt goed zien konden we ze ook weer niet..

Afgelopen weekend hebben we een helloween party gehad, doordat we ons die zaterdag zo erg aan het vervelen waren zijn we rond 5 uur al begonnen met schminken, nepbloed maken en noem maar op, uiteindelijk stonden we rond 8 uur allemaal klaar maar begon het feestje pas om 11 uur.. Het was wel een echt Amerikaans feest georganiseerd door Amerikanen. Ze hadden 1000 redcups besteld enzo het feest was ook in hun appartement. Rond 2 uur bedachten Jori en ik maar dat we in het zwembad moesten gaan springen.... dag uren lange schmink, en natuurlijk was het enige wat bleef zitten het rode nepbloed.. uiteindelijk was dit wel echt een heel erg geslaagd feestje.

Voor komende week staat berg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

vrijwillgerswerkin suriname

Recente Reisverslagen:

05 November 2014

2é maand

30 September 2014

2e en 3e week

13 September 2014

De eerste week
Nohemi

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 683
Totaal aantal bezoekers 1351

Voorgaande reizen:

06 September 2014 - 29 November 2014

Suriname

Landen bezocht: